Την Τρίτη 2 Μαρτίου ο Σμυρνιώτης σε συνέντευξη τύπου που έδωσε για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα είπε.......
"Θα περιμέναμε μετά από την ανακοίνωση την περασμένη Παρασκευή από την επιτροπή αξιολόγησης των υποψηφίων Ελληνικών Πόλεων για τον θεσμό της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Πολιτισμού 2021 που συνεχίζουν στην Β΄ φάση η Δημοτική Αρχή να συγχαρεί , όπως και έκανε τις προκριθείσες πόλεις.
Αλλά και με σεμνότητα να
ανακοινώσει την ημερομηνία που θα κάνει τον οικονομικό και διοικητικό
απολογισμό της προσπάθειας και θα ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο για τα
τεχνικά και οικονομικά στοιχεία της υποβληθείσας από το Δήμο πρότασης εάν αυτή διέφερε –
δηλαδή είχε συμπληρωθεί – σε σχέση με το Bid Book δηλ. την Πρότασης
Υποψηφιότητας όπως μας εδόθη δύο – τρεις μέρες πριν την επίσημη παρουσίαση στις
2 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
Αντί λοιπόν των
αυτονόητων αυτών ενεργειών είδαμε τον κ.
Παυλή να δηλώνει: «Δεν ευθυνόμαστε εμείς
για τον αποκλεισμό της Tripolis-Arcadia 2021» επιρρίπτοντας τις
ευθύνες – άκουσον άκουσον - στα
κριτήρια που έβαλε η επιτροπή .
Και ποια ήταν αυτά τα τόσο απρόβλεπτα κριτήρια?
Ο ίδιος ο κ. Χριστοδουλόπουλος
μας είπε ότι ήταν οι υποδομές, η
ικανότητα, το Marketing, ο χρόνος προετοιμασίας, οι εθελοντές, η διαβούλευση, ο
προϋπολογισμός…
Δηλαδή ο κ. Παυλής αποποιήθηκε των ευθυνών του για τον αποκλεισμό γιατί μας αιφνιδίασε - μας είπε - η Επιτροπή με τέτοια απίθανα και απρόβλεπτα κριτήρια που έβαλε για την πρόκριση στη Β΄ φάση.
Δηλαδή ο κ. Παυλής αποποιήθηκε των ευθυνών του για τον αποκλεισμό γιατί μας αιφνιδίασε - μας είπε - η Επιτροπή με τέτοια απίθανα και απρόβλεπτα κριτήρια που έβαλε για την πρόκριση στη Β΄ φάση.
Τι
είδους κριτήρια δηλαδή θα έπρεπε να μπουν ?
Κάτι ας πούμε του τύπου «πόσα ψέματα
μπορεί να πει Δήμαρχος υποψήφιας Πόλης ανά δευτερόλεπτο» ?
Τότε
σίγουρα θα κατακτούσαμε τον τίτλο χωρίς να χρειαστεί η Β΄ Φάση της Αξιολόγησης.
Και
όταν – αν δεν κάνω λάθος – όταν τον ρωτήσατε για το Δελτίο Τύπου που εκδώσαμε
την Κυριακή το βράδυ με συγκεκριμένα ερωτήματα πέταξε και πάλι την μπάλα στην
εξέδρα αναμασώντας τις εμμονικές του αναφορές
στην έκθεση των γλυπτών του Νίκου Φλώρου
την Αγία Πετρούπολη όπου έγινε
και η πρώτη και μοναδική εκτός συνόρων παρουσίαση της υποψηφιότητας της
Τρίπολης αφήνοντας και πάλι τα γνωστά του ψευδή και βλακώδη υπονοούμενα για
«ταξιδάκι με την παρέα» και «χαριεντίσματα και βολτούλες» κρίνοντα προφανώς εξ
ιδίων.
Την
οποία όμως έκθεση έχει φροντίσει να συμπεριλάβει
στην σελίδα 72 του Bid Book δηλαδή στη χρονολογική αναφορά της
προετοιμασίας:
Συγκεκριμένα: « 7-3-2014: Presentation of the
candidacy in St. Petersburg ,
in the exhibition of the sculptor Nikos Floros».
Και
ρωτάω:
Αφού
ήταν «ταξιδάκι με την παρέα» και «χαριεντίσματα και βολτούλες» γιατί την
συμπεριέλαβε?
Απαντώ:
Απλά
γιατί ήταν η σοβαρότερη διαχρονικά προσπάθεια εξωστρέφειας της Τρίπολης με συνέχεια
των εκθέσεων του Νίκου τόσο στη Ρωσία αλλά και στην Ισπανία στο σπίτι – μουσείο
του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου που την φρόντισε να την πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων.
Αμφιβάλλω
επίσης αν ζήτησε, όπως του υπέδειξα, από τις υπηρεσίες του Δήμου να του δώσουν
αναλυτικά τόσο τις δαπάνες για να αντιληφθεί ότι το «ταξιδάκι με την παρέα» το
πλήρωσαν από την τσέπη τους όσοι – πλην Δημοτικών Συμβούλων - συμμετείχαν, όσο και
το το πρόγραμμα των επαφών στην Αγία
Πετρούπολη για να τα συγκρίνει με τις δικές του ενέργειες δηλαδή τα άσκοπα
σούρτα – φέρτα των νέων του συνεργατών που
απέφεραν τελικά το συγκεκριμένο αρνητικό
αποτέλεσμα.
Η αρχική δαπάνη που
εγκρίθηκε με αποφάσεις του Δημ. Συμβουλίου (95/2014) για την Αγ. Πετρούπολη
ήταν 46.400,00, λόγω δε της πολυπλοκότητας της έκθεσης – βασικές πληρωμές αφορούσαν εκταμιεύσεις προς
κρατικούς φορείς της Ρωσίας όπως ενοίκιο του Μουσείου και μεταφορά από και προς
το Κρατικό Μουσείο της Μόσχας που ήταν ήδη η έκθεση με
καθώς και εκτελωνισμό των έργων από Ρωσία προς Ελλάδα ορίσθηκε υπόλογος
υπάλληλος του Δήμου στο όνομα της οποίας εκδόθηκε ένταλμα προπληρωμής για όλες
τις δαπάνες που εγκρίθηκε από τον
Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου πριν την διεξαγωγή της έκθεσης.
Η τελική δαπάνη που
προέκυψε ήταν 40.762,30 ευρώ δηλαδή επεστράφησαν από την υπόλογο 5.637,97 ευρώ
σύμφωνα με την 422/2014 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής (ΑΔΑ:ΒΙ0ΡΩΗΡ-ΠΦΟ).
Και όλα αυτά για
παρουσία του Δήμου Τρίπολης, μέσω της έκθεσης με δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες
και τεράστια δημοσιότητα σε εθνικά και διεθνή μέσα, για πάνω από ένα μήνα, στο
Μουσείο της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Αγίας Πετρούπολης, σε διαφημιστικά stands
στα κεντρικά σημεία της μοναδικής μεγαλούπολης στον κατάλογο παγκόσμιας
πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO ως μνημείο αρχιτεκτονικής και πολιτισμού,
το οποίο αντικατοπτρίζεται σε περισσότερα από 4000 αξιοθέατα και μνημεία της,
σε 250 μουσεία, 50 θέατρα και 80 αίθουσες τέχνης μέσω συναντήσεων με τον Αντιπρόεδρο
της τοπικής Κυβέρνησης, με παρουσίαση του Πολιτιστικού πλούτου και των
προϊόντων του Δήμου σε εκδήλωση που οργάνωσαν ο Έλληνας Πρόξενος στην Αγ.
Πετρούπολη και ο υπεύθυνος τουρισμού και Πολιτισμού στη Πρεσβεία μας στη Μόσχα
με συμμετοχή κυβερνητικών αξιωματούχων, του προέδρου των επιχειρηματιών της
Πόλης και βουλευτή της κρατικής Δούμα και σύσσωμης της ομογενειακής κοινότητας.
Συγκρίνετε αυτή την
ενέργεια με εκδηλώσεις της νέας Δημοτικής αρχής στα πλαίσια της διεκδίκησης
του τίτλου οι δαπάνες των οποίων και καταβλήθηκαν όχι από τις χορηγίες
αλλά από το ταμείο του Δήμου όπως για παράδειγμα:
Συμμετοχή του Δήμου στην
έκθεση του Μουσείου της Πόλης των Αθηνών: με ανάθεση σε συγκεκριμένη εταιρεία
έναντι 20.400 ευρώ.
Η δε – μόνο - διοργάνωση
και επίβλεψη της παρουσίασης της
υποψηφιότητας στο Μέγαρο 14.883,00 ευρώ.
Γιατί το κόστος
ενοικίασης της αίθουσας καταβλήθηκε 10.000,00 ευρώ.
Σίγουρα καταβλήθηκε
σημαντική προσπάθεια για να στελεχωθούν οι επιτροπές με σημαντικές
προσωπικότητες αλλά μάλλον «ξέχασαν» να ετοιμάσουν πρόταση υποψηφιότητας αφού –
όπως προανέφερα - από την αρχή τα έκαναν μπάχαλο.
Οφείλουν λοιπόν να ζητήσουν τουλάχιστον συγγνώμη γιατί τους
«ενέπλεξαν» σ’ αυτή την ιστορία.
Ούτε θέλω να κρίνω τους ανθρώπους
που ενεπλάκησαν στην υποψηφιότητα.
Ξέρω ότι οι περισσότεροι
είναι σοβαροί και αξιόλογοι επαγγελματίες αλλά όταν με αποκλειστική ευθύνη του
κ. Παυλή δεν υπήρχε κανένας σοβαρός σχεδιασμός το αποτέλεσμα ήταν
προδιαγραμμένο.
Ακούγαμε, βλέπαμε,
ρωτάγαμε και τον ίδιο πως πάει η υποψηφιότητα, γιατί δεν συγκαλείται η
Οργανωτική Επιτροπή, αλλά πάντα απαντούσε με αυτή την χαρακτηριστική «σιγουριά»
του ότι όλα πάνε καλά και είμαστε φαβορί.
Αποδείχθηκε ότι η
«σιγουριά» του είναι τέτοια σαν και αυτή της μεθόδου Διαχείρισης των
Απορριμμάτων με μηδενικό υπόλειμμα που πρόσφατα μας ανακοίνωσε.
Κανένας συγκεκριμένος σχεδιασμός, καμιά αναλυτική πρόταση, μόνο
απλοϊκές αναφορές σε παρεμβάσεις στον πολιτισμό κόστους 10.900.000 ευρώ καθώς
και στον αστικό ιστό της πόλης (κτίρια κ.λ.π.) κόστους 34.000.000 ευρώ. Σύνολο 45
εκατομμύρια.
Βέβαια ξέχασα ότι ο κ.
Παυλής κατά καιρούς έχει φέρει στην Τρίπολη και την Αρκαδία σημαντικούς «επενδυτές» που φαίνεται
είχε υπόψη τους καλέσει και στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα απλά ξέχασε να συμπεριλάβει την συμμετοχή
τους στο χρηματοδοτικό σχήμα της πρότασης.
Για να κλείνουμε.
Ανέφερα συγκεκριμένα
γεγονότα, ανθρώπους, χορηγούς και κυρίως οικονομικά στοιχεία που δεν μπορεί να
αμφισβητηθούν.
Είχε ήδη έτοιμο από εμάς
σχεδιασμό ο οποίος υποστηριζόμενος από το συνδυασμό του ισχυρότερου σε
Ευρωπαϊκό επίπεδο brand name του ονόματος ΑΡΚΑΔΙΑ με την χρονική σύμπτωση
του 2021 με τα 200 χρόνια της Επανάστασης θα μπορούσε να φέρει το επιθυμητό
αποτέλεσμα.
Τα κατέστρεψε όλα
ενεργώντας τουλάχιστον επιπόλαια και ερασιτεχνικά.
Γίνανε δαπάνες που μάλλον
ξεπερνάνε τις 300.000,00 του ψηφισθέντος από την πλειοψηφία αρχικού
Προϋπολογισμού.
Καμιά σημασία δεν έχει
αν σημαντικό μέρος προήλθε από χορηγίες.
Αντίθετα ο κ. Παυλής οφείλει να είναι απολύτως ξεκάθαρος απέναντι στους χορηγούς αλλά και
στους Δημοτικούς Συμβούλους που αποδέχθηκαν τις χορηγίες.
Με την προχθεσινή τους
συνέντευξη δεν έδειξε τέτοια διάθεση.
Γι’ αυτό προτείνουμε και
πάλι άμεσα την διεξαγωγή ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου όπου θα κληθούν όλοι όσοι ενεπλάκησαν στην
υποψηφιότητα να καταθέσουν απολογισμό των πεπραγμένων τους και να εκθέσουν
πιθανές εκκρεμότητες ώστε – αν είναι εφικτό - το κλείσιμο τουλάχιστον του
Φακέλου της Υποψηφιότητας να έχει τα εχέγγυα της στοιχειώδους διαφάνειας και
νομιμότητας.
Γιατί η Τρίπολη δε
σηκώνει επανάληψη φαινόμενων τύπου
Κ.Ε.ΔΗ.Τ."